18 Kasım 2012 Pazar

gün masası :)

merhabalar arkadaşlar :) nasılsınız,keyifler nasıl?ben havalar böyle açık güneşli gittikçe mutlu oluyorum :) karanlık kasvetli havaları hiç sevmiyorum hiç..
geçtiğimiz hafta cuma günü günüm vardı..bu hafta perşembe günü tekrar bir günüm var sonraki haftada misafirlerim olacak..bu ara çok yoğunum anlayacağınız.bir yandan dikiş kursuna da devam ediyorum evde vakit geçmiyor çünkü :)
neyse gelelim gün ikramlarına..

 3 renkli börek-kuskus salatası-kayınvalidemin acı sosu..
 patates salatası-çifte peynirli sandviç-teyzemin biberli ekşimek kavurması..





günde menü sınırımız 4 çeşit aslında ama genelde 5-6 çeşiti buluyor..tatlının fotoğrafını çekmeyi unutmuşum ne yazık ki..muhallebili etimek tatlısı..tatlıyıda kayınvalidemden istedim yaptı sağolsun..şu tatlıyı tutturamadım gitti..

sıra geldi tariflere..
ÇİFTE PEYNİRLİ POĞAÇA yı daha önceki yazımda anlatmıştım sadece farklı olarak krem peynir yerine beyaz peynir kaşar peynir yerine maydanoz kullandım..
PATATES SALATASI:patatesleri haşlıyoruz.iyice ezip limon,yağ ve tuzla sos yapıp karıştırıyoruz..ayrıca taze soğan,göbek marul,roka,dere otu,haşlanmış havuç,salatalık turşusunu küçük küçük kesip karıştırıyoruz.kelepçeli kek kalıbını streçleyip,önce patatesi iyice bastırarak kalıbın içine seriyoruz.üzerine hazırladığımız karşımdan seriyoruz.aynı işlemi malzememize göre istediğimiz kadar üstüste yapabiliriz fakat en üstte patates kalmalı..süme yoğurt,sarımsak ve mayonezle sos hazırlayıp krema gibi salatanın üzerine sürüp istediğimiz gibi süslüyoruz..
KUSKUS SALATASI:kuskusu haşlayıp süzüyoruz.ayrı bir yerde taze soğan,dereotu,maydanoz.közlenmiş kırmızı biber,salatalık turşusunu küçük küçük doğruyoruz.konserve mısır ve rendelenmiş havucuda ekliyoruz.kuskusuda ilave edip yağ,limon ve tuzdan sos yapıp salataya döküp iyice harmanlıyoruz..
3 RENKLİ BÖREK:3 ayrı harç yapıyoruz..ben ıspanak,kıyma ve patatesiten harç yaptım..ıspanak ve kıymayı ve haşlanmış patatesi ayrı ayrı soğanla kavuruyoruz..1 yufkayı tamamen açıyoruz.üzerine yağ,tuz ve suyu iyice çırpıp yufkayı ıslatıyoruz..yufkanın kenarına tek bir harcı koyuyoruz ve kenarlarını biraz katlayıp kalınca sarıyoruz..diğer 2 yufkayıda kalan 2 harçla ayrı ayrı aynı şekilde sarıyoruz..son olarak tek yufkayı tamamen açıp yine aynı sosla biraz ıslatıyoruz.üzerine sardığımız yufkalardan 2tanesini yan yana diğer 1 inide
2 sarılmış yufkanın üzerine koyup bu üç yufkayı tek yufkayla sarıyoruz.1 parmak kalınlığında dilimliyoruz.(biraz dondurup dilimlerseniz dağılmaz).tepsiye yan olarak dizip 200 derece kızgın fırında kızarana kadar pişiriyoruz..yapım aşamasını açıklamak biraz zor oldu umarım anlaşılmıştır :) bir daha yaptığımda ayrıntılı olarak fotoğraflayacağım.

deneyeceklere şimdiden afiyet olsun :)



7 yorum:

  1. ELLERİNİZE SAĞLIK PATATES SALATANIZ ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.. GÜN TRAFİĞİNİZ BAYAĞI YOĞUNMUŞ BU ARADA :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..evet günler misafirler yoğunum bu ara hep üst üste gelir ya zaten :) olsun misafirden zarar gelmez ;)

      Sil
  2. oooo gün sofrası harika görünüyor...
    emeği geçen herkesin ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir sofra tamda işyerindeyken:(

    YanıtlaSil
  4. Ya çok fena ağzım sulandı ama yapılmazki şimdi bu :)bana da bekliyorum,yemeyi çok sevmeme rağmen bnmde modayla ilgili bir blogum var :D

    YanıtlaSil